Startup Projelerde Yatırımcı Sunumu Nasıl Olmalı?

Startup Projelerde Yatırımcı Sunumu Nasıl Olmalı?

Can Özkan Özarpacı
14.03.2024/21:07
Okunma: 1113

Değerli Nar Blog sakinleri, bu yazımızda startup projelerde yatırımcılara sunum yapılırken dikkat edilmesi gereken hususlara ve yatırımcı sunumunda olması gereken başlıklara göz atacağız. Keyifli okumalar.

Yatırımcı Sunumu Nedir?

Yatırımcı sunumu, startup projesinin yatırımcılara projeyi/fikri anlatmak için hazırladığı bir sunumdur. Bu sunum neticesinde yatırımcının proje hakkında detaylı olmasa da genel bir fikre sahip olması hedeflenir. Yatırımcı sunumunda olmazsa olmazları sizin için derledik.

 

Projeniz Hakkında 

Bu alanda projenizi basit ve herkesin anlayabileceği ifadelerle anlatmanız gerekmekte. Farklı terminolojiler içeren, herkesin anlayamayacağı terimlerle dolu bir sunum ilgi görmez. Bu sebeple bu alanda basit bir dil ve tamamen proje odaklı metinler seçilmelidir. Metinler fazla detaylarla boğulmamalı, basit kavramlar üzerinden projeyi tanıtmalı ve yatırımcıların size sorması muhtemel sorularını içermemelidir. Bu sayede yatırımcılar ile birebir diyalog şansınızı arttırabilirsiniz.

 

Sorun ve Çözümü Tanımlayın 

Sunumunuzda, projenizin çözmeye çalıştığı sorunu ve bu sorunun neden önemli olduğunu tanımlayın. İlgili soruna çözüm olarak sunduğunuz projenin nasıl çalıştığına ve sorunu nasıl çözdüğüne dair net bir açıklama sunun.

 

Başarılar/Ödüller 

Projenizin kazanmış olduğu ödüller ve başarıları burada kronolojik olarak görsellerle destekleyerek sunabilirsiniz. Başarı veya ödüllerin gerekçelerini belirtmeyi unutmayın. He proje ödül kazanmış olmak zorunda değil ama halihazırda böyle bir durum varsa yatırımcının bundan haberdar olması önemlidir.

 

Ekip/Takım 

Ekip birçok yatırımcının en çok değer verdiği alandır. Projeyi başarıya götürecek kadar azimli ve donanımlı bir ekibe sahip olduğunuzu göstermek yatırımcıyı ikna etmenin en temel öğeleri arasında yer almaktadır.

Ekip alanında projede yer alan tüm kişiler olmalıdır. Ekip alanında kişinin adı soyadı, unvanı projedeki görevi kısa cümlelerle özetlenmelidir. Ekibinizin deneyimini ve projenin başarısına katkıda bulunabilecek becerilerini vurgulayın. Projenizde danışmanlık aldığınız kişi veya kurumları unutmamalısınız.

 

Pazar/Rakip Analizi 

İçerisinde yer aldığınız pazarın lokal ve global ölçekteki büyüklüğü, sizin projenizin ilgili pazarda kendini nerede konumlandırdığı ve pazarın gelecekteki potansiyeline dair bilgiler sunuma değer katacaktır.

Ayrıca, bu bölümde projenizin/fikrinizin hali hazırda var olan projelerle kıyaslamasını gösteren bir tablo ile güçlendirilmeli burada rakip analizi yapılarak projenizin öne çıkan yönlerini objektif bir şekilde sunmalısınız. Örneğin;

 

Projeler

Özellik 1

Özellik 2

Özellik 3

X Şirket

Yok

Var

Var

Y Şirket

Var

Yok

Yok

Sizin Projeniz

Var

Var

Var

 

Bu şekilde görsel açıdan desteklenecek tablo ile yatırımcılara projenizin/fikrinizin sektöre ne gibi yenilikler getirdiğini ve rakiplerinizin eksikliklerini anlatabilirsiniz.

 

Finansal Projeksiyon 

Bu alanda projenize dair gelecek 3-5 yıl içerisinde ön gördüğünüz gelir ve giderleri basit anlaşılır bir tablo ile sunmanız gerekmektedir. Örneğin maaşlar, kiralama masrafları, sunucu giderleri, danışmanlık ücretleri, hizmet alımları, pazarlama vb. projeye göre değişkenlik gösterebilecek diğer gelir ve gider kalemlerini yatırımcılara sunabilmeniz gerekmektedir.

 

Swot Analizi 

Strengths (Güçlü Yönler),

Weaknesses (Zayıf Yönler),

Opportunities (Fırsatlar),

Threats (Tehditler)

 

4 İngilizce kelimenin baş harflerinden oluşan SWOT, aslında projenizin Güçlü Yönler, Zayıf Yönler, Fırsatlar ve Tehditler başlıklarını temsil etmektedir. Bu alanda projenizin bu başlıklara göre Güçlü yönlerini, Zayıf yönlerini , Fırsatlarını ve Tehditleri anlatmanız gerekmektedir.

 

Unutmayın hiçbir proje sadece güçlü yönlere sahip değildir, her projenin kendini geliştirebileceği zayıf yönleri vardır. Ayrıca, kimi zaman tehdit olarak gördüğünüz unsurlar bir süre sonra fırsat olarak karşınıza çıkabilir veya tam tersi de mümkündür.

 

Roadmap ( Yol Haritası)

Yolun başında olan girişimimiz için bir rehber olarak ifade edebileceğimiz roadmap, ulaşmak istediğimiz hedefleri gösteren ve bu hedefe yürürken atılacak adımları sırasıyla sunan bir dokümandır.

 

Bu alanı detaylı değerlendirdiğimiz blog yazımıza buradan ulaşabilirsiniz.

 

Mevcut Durum

Eğer projeniz hayata geçmiş ise kullanıcı sayınızı, mevcut cirolarınızı, pazardaki konumunuzu ve benzeri unsurları paylaşabilirsiniz.

 

Projenizin görselleri / Proje materyalleri

Projenizi/fikrinizi soyut olarak değil somut olarak sunmanız çok önemlidir. Örneğin bir mobil uygulama fikriniz varsa mutlaka uygulamanın ara yüzünü tanıtabileceğiniz birkaç özelliği sunumunuza eklemeyi unutmayın. Hatta bir demo sunmanız bu noktada dikkate değer olacaktır. Bir ürün üretiyorsanız ürünün prototipini sunum esnasında yanınızda bulundurmanız sizin öne çıkaracaktır.

 

Sonuç olarak;

Startupların ön yüzü olarak kabul edebileceğimiz yatırımcı sunumunda olması gereken unsurları listeledik. Bu listeden projenizin sunumu için gerekli donelere erişebilir ve sunumunuzu güçlendirebilirsiniz. Unutmayın ki sunuma dair tüm hususlar buradaki liste ile kısıtlı değildir. Önemli gördüğünüz unsurları sunumunuza ekleyebilirsiniz, sadelikten ödün vermemek kaydıyla!

 

Unutmayın Küçük Yatırımlar Büyük Fırsatlar getirebilir. Siz de hemen Nar Fon aracılığıyla geleceğin şirketlerine yatırım yapabilirsiniz.

Küçük yatırımlarla büyük fırsatlara erişmeniz temennisiyle…

Kategoriler